Bisoca.

Pe urmele lui Bucur

Masa lui Bucur

Oare numele de Bucuresti-capitala tarii vine de la numele ciobanului Bucur care a salasluit cu turma pe plaiuri Bisocene? Este intrebarea pe care si-au pus elevii de la scoala Bisoca. Pentru a cerceta plaiurile natale elevii au hotarat impreuna cu domnul profesor Horhocica Costica si doamnele profesoare Moise Carmen,Cojocaru Liliana si Albu Lenuta sa faca o drumetie la "Masa lui Bucur". Am plecat la 07:30 de la Scoala Bisoca prevazandu-se a fi o zi superba de 12 Mai. Am continuat drumul spre Campusul de la Lacuri si apoi spre marginea satului Recea. Ni s-au alaturat copiii din zona care stiau mai bine potecile pe "Moldoveanu" spre apa Ramnicului.Am admirat "Lacul cu Ciuciur",terenul lor de fotbal si casele frumos ingrijite. Am coborat apoi cu peripetii pe o poteca abrupta,prin padure pe unde bolovanii se luau la intrecere cu noi.La garla am gasit o punte nou-nouta cu "zabrele" zdravene de lemn pentru a putea trece in siguranta apa Ramnicului.Am urcat apoi pieptis pe langa malul cu sare si am admirat frumusetea peisajului putin mai sus intr-un ochi de poienita deasupra malului. O vreme splendida!Nici urma de nor,nici o adiere de vant si un verde crud ne inconjura de peste tot. Am mers usor,nimeni nu se plangea de oboseala chiar dupa aproape trei ore. Am ajuns in satul Plesi, cam "sub Piatra" dupa cum se spune si am luat o mica pauza la magazinul din sat. Aici ni s-au alaturat un grup de cinci copii si nenea Tudor Grama care avea sa fie calauza noastra. Insotit de un toporas,de voiosie si sfaturi bune, nenea Tudor ne-a indrumat pe poteci doar de el stiute catre "Masa lui Bucur". Drumul spre obiectiv nu putea fi atacat oricum.Padurea se inalta in fata noastra seculara,deasa de nepatruns,iar de acolo de sus ne priveau pietrele colturate ale "mesei".Parea o azvarlitura de bat, dar nu era chiar asa. Usor,usor am ajuns pe saua muntelui de unde se vedea o imensitate verde spre "Huduboaia",Furu,iar in stanga priveam satul Bisoca si altele in departare pe care le distingeam cu ajutorul binoclului: Beceni,Balta Alba,Valea Ramnicului si Jitia. Dupa inca putin de mers pe culme am ajuns. Curaj! Aveam de urcat,de cocotat printre pietre pe doua scari de lemn pentru a accede pe asa zisa "Masa a lui Bucur".Cu grija calauzei si a domnului profesor am urcat aproape toti pe masa. Unii mai putin curajosi au ramas la baza fiindu-le teama de inaltime. Ne-am asezat jos pe "Masa lui Bucur"-un platou de piatra-de vreo 25-30 m2 cam inclinat, si am ascultat legendele locului de la calauza noastra. Asa se spune ca un anume boier Giurgiu stapan al muntelui cu acelasi nume avea doua fete.Bucur,ciobanul care pastea oile in aceste zone,sub aceste pietre a vrut sa o ia in casatorie pe una din ele,pe Musa. Boierul nu s-a invoit,iar Bucur a vrut sa o fure atunci cand tatal ei lucra in gradina cu sapa.Boierul a aruncat dupa Bucur locul numindu-se "Sapa Musii". Bucur a plecat suparat si a coborat oile la vale ajungand in apropierea Bucurestiului de astazi. A urmat povestea despre Furu Mare si Furu Mic dare care o vom relata cu ocazia altei drumetii ce urmeaza a fi facuta la sfarsit de iunie. Am coborat usor cu degetele in varful adidasilor mai pe burta,mai pe fund sa nu ne pravalim.La baza muntelui intr-o poienita verde ne astepta domnul Valerica Cojocaru cu gratarul incins si plin de mici si carnati care sfaraiau pe jaratec. A fost foarte frumos,placut si interesant.Copiii sunt mandrii ca au reusit sa-si cunoasca locurile natale si inca mai au de explorat. Sursa: http://robisoca.blogspot.ro/2013/05/pe-urmele-lui-bucur.html

Alte stiri

adauga si tu
Pagina in care spui si gasesti totul despre BisocaPagina in care spui si gasesti totul despre Bisoca

Cel mai mare site de stiri din Romania, Ziare.com, a lansat o platforma dedicata exclusiv... citeste mai mult

Manastirea Poiana MaruluiManastirea Poiana Marului

La granita judetului Buzau cu judetul Vrancea, pe coasta unui deal impadurit, in mijlocul unei... citeste mai mult

Pe urmele lui BucurPe urmele lui Bucur

Scrie despre tot ce se intampla in comuna Bisoca - Buzau!Scrie despre tot ce se intampla in comuna Bisoca - Buzau!

Ziare.com te invita la discutie. Acum ai la dispozitie un intreg website pentru a spune ce se... citeste mai mult

toate stirile
BisocaIntra acum!

Anunturi

adauga si tu
Adauga anunt!

Poze din Bisoca

Trimite pe mail acum!
Nu exista comentarii postate de utilizatori.